De cine se teme Google?

Trucuri Google, Clip haios Google :)
05/03/2012
Ziua Internaţională a Femeii 2012
08/03/2012

De cine se teme Google?

Cea mai mare frica a Google nu este legata atat de avantul retelei Facebook, ci mai degraba de o alta companie online care tinde sa devina un concurent redutabil pe piata de publicitate. Este vorba despre Amazon, cel mai mare retail online si cel care atenteaza la suprematia Google ca si principal instrument online de cautare al unor produse.
Cea mai mare parte veniturilor Google provine dintr-un procent relativ scazut de solicitari de cautare si mai ales din acelea care privesc produse specifice. Dar atata vreme cat toate investigatiile online ale consumatorilor incep cu Google, motorul poate fi ambivalent cu privire la comerciantul care va vinde pana la urma produsul. Cu toate astea insa, compania isi primeste banii pe publicitate de la toti si de la fiecare in parte.

Insa Amazon pare sa fi gasit calea catre echilibru si drept urmare si-a ajustat website-ul pentru a putea vinde nu doar propria marfa sau pe aceea a unor parteneri, ci si reclame si link-uri catre alti comercianti cu care compania nu are incheiata nicio intelegere.

Aceste link-uri si reclame pot fi observate in partea de jos a paginii unui produs si sunt mult mai vizibile si mai targetate decat unele dintre rezultatele cautarilor pe Google. In plus, ele apar pe niste pagini ce sunt vizualizate de mii si mii de oameni aflati in cautarea unui produs specific.

Amazon a inceput asadar sa aiba servicii de publicitate foarte atractive pentru comercianti, servicii care aduc companiei peste 1 miliard de dolari anual. Desigur, aceasta suma este aproape o nimica toata in comparatie cu cele 40 miliarde de dolari pe care le castiga Google, insa ele sunt in crestere si tocmai aceasta crestere este amenintatoare. De altfel, orice suma cheltuita pe Amazon, inseamna practic o suma pe care Google o pierde.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.