SEO, acronimul pentru Search Engine Optimization, este unul dintre termenii cei mai frecvent utilizati atunci cand vine vorba de afaceri si pasii pe care sa ii urmezi pentru a-ti crea o prezenta online.
Prin definitie, SEO este descris ca fiind procesul de atragere a mai multor vizitatori pe site, asigurandu-te ca site-ul are o pozitia cat mai buna in rezultatele motoarelor de cautare.
Prin urmare, SEO e un must-have. Multi se gandesc ca se pot ocupa de optimizarea site-ului si mai tarziu, insa trebuie sa luam in considerare faptul ca pentru a crea o prezenta online e nevoie de timp.
Pentru a-ti duce afacerea la urmatorul nivel, SEO este un pas esential in ceea ce priveste marketingul online.
De ce este estential sa apelezi la o agentie SEO?
Sursa primara a traficului de pe site
SEO este esential pentru cresterea traficului de pe site-ul tau. De ce? Pentru ca vizitatorii site-ului se pot transforma in clienti. Cu cat este mai mare numarul de vizitatori, cu atat este mai mare si numarul potentialilor clienti.
Daca ne raportam la viata reala, gandeste-te la un magazin fizic. Oamenii cauta sa isi pozitioneze afacerile de tip magazin in zone cat mai populate. La fel este si in cazul unui magazin online. Unde se vor uita prima data utilizatorii Google? Pe prima pagina, bineinteles. Acolo ar trebui sa te pozitionezi tu!
Construirea credibilitatii
Pentru majoritatea utilizatorilor Google, un site prezinta incredere in momentul in care se afla pe primele pozitii in rezultatele Google. Vrei sa iti depasesti competitorii? SEO contribuie la indeplinirea acestei dorinte.
Construirea autoritatii in fata competitie necesita timp, desigur. Insa, cu trecerea timpului iti vei da seama ca merita toate eforturile.
Creste traficul, numarul conversiilor si gradul de implicare al vizitatorilor
Deși traficul și implicarea reprezintă o mare parte din obiectivele SEO, cu toate acestea, jocul final este optimizarea conversiilor. O data ce reusesti sa iti cresti numarul de vizite de pe site, asigura-te ca le dai potentialilor tai clienti motive reale pentru a se transforma in clienti.
Incepe prin a te asigura ca aspectul site-ului tau este unul prieteneos si ca ai continut relevant si de calitate. Sunt si alte aspecte importante pe care trebuie sa le verifici si sa le optimizezi daca este cazul. Asigura-te ca viteza de incarcare a site-ului tau este una optima. Si, de asemenea, asigura-te ca versiunea mobila a site-ului tau este optimizata. Din ce in ce mai multi oameni renunta la desktop in favoarea telefoanelor mobile.
Urmareste-ti clientii
Daca website-ul tau este optimizat corect din punct de vedere SEO (atat versiunea desktop a site-ului cat si cea mobila) acest lucru va favoriza cresterea traficului de pe website.
O data ce traficul tau incepe sa creasca, ai nevoie de un tool Google pentru a monitoriza cresterile si clienti. Noi recomandam Google Analytics. Prin intermediul acestui tool, poti afla informatii importante despre vizitatorii site-ului, cum ar fi locatia, orele la care intra cei mai multi dintre ei, cat timp au petrecut pe site etc.
Aceste informatii te vor ajuta sa-ti descoperi publicul tinta, astfel incat sa te poti concentra pe el. E important sa cunosti carui public te adresezi, pentru a indrepta publicitatea catre el. Luandu-ti timp pentru a afla care sunt clientii tai, iti poti imbunatati produsele sau serviciile.