Fisierele PDF sunt foarte folosite, fiind practice, iar programul Adobe Reader prezinta o interfata prietenoasa. Cu toate acestea, se intampla ca de multe ori sa avem fisiere PDF importante pe care nu dorim sa le poata vizualiza si alte persoane, asa ca cea mai buna solutie este sa le securizam cu o parola.
Sa punem o parola unui fisier PDF este destul de simplu si o sa va exemplificam pentru a intelege mai bine.
Inainte de toate, deschideti fisierul PDF folosind programul Adobe Reader, apoi accesati meniul „File”, din coltul din stanga sus, iar ulterior faceti click pe optiunea „Properties”. Continuam sa accesam sectiunea „Security”, iar apoi ne asiguram ca toate optiunile de securitate sa fie setate pe „Allowed”. Deci, sa recapitulam: Document>Proprietati>Securitate.
Urmatorul pas: Faceti click pe sageata din dreptul optiuni „No Security”, care va deschide un nou meniu. Apoi, selectati „Password Security”.
Dupa ce ati selectat Password Secrity, o noua fereastra se va deschide. Aceasta fereastra contine toate setarile necesare pentru securizarea parolei. Aici puteti alege optiunile de compatibilite. Alegand „Adobe 7.0 si versiuni mai noi” este cel mai sigur. Daca doriti ca motoarele de cautare sa gaseasca documetul protejat de parola, puteti selecta “Encrypt all document contents except metadata” (Criptarea intregului continutul al documentelui cu exceptia metadatelor).
Apoi, faceti clic pe casuta din partea stanga a textului “Require a password to open the document” (Solicita parola pentru deschiderea documentului) si alegeti o parola.