Cuvintele cheie sunt termeni de căutare (cuvinte sau expresii) care afişează un anunţ şi sunt vitale pentru succesul publicităţii in Google AdWords. Acest articol explică modul în care puteţi alege cele mai eficiente cuvinte cheie, cum puteţi evalua performanţa cuvintelor cheie şi cum influenţează aceste lucruri suma plătită.
În primul rând, trebuie sa examinaţi conţinutul site-ului dumneavoastra web şi notaţi fiecare cuvânt, combinaţie de cuvinte sau expresie care descrie fiecare categorie a activităţii dumneavoastra. Acesta este primul pas în crearea listelor de cuvinte cheie.
Includeţi toate numele de mărci şi produse, inclusiv formele de plural, sinonimele şi variantele de scriere pentru fiecare cuvânt sau expresie. Scrierea cu majuscule nu are importanţă. Eliminaţi cuvintele cheie foarte generale, irelevante sau obscure.
Apoi, grupaţi cuvintele cheie în teme strâns legate şi creaţi un nou grup de anunţuri pentru fiecare temă. Introduceţi cuvintele cheie în aceste noi grupuri de anunţuri. De exemplu, în cazul în care firma dumneavoastra se axează pe multifunctionale, puteţi grupa multifunctionale color într-un singur grup de anunţuri, iar multifunctionale alb-negru într-un alt grup de anunţuri.
Încercaţi să utilizaţi cuvinte cheie negative. Cuvintele cheie negative nu permit afişarea anunţului dumneavoastra când un cuvânt sau o expresie pe care le specificaţi sunt parte a unui termen de căutare. De exemplu, dacă specificaţi potrivirea negativă -reparaţii, anunţul dvs. nu va fi afişat pentru termeni de căutare precum reparaţii multifunctionale.
Verificaţi regulat performanţa cuvintelor dumneavoastra cheie în fila „Cuvinte cheie” din cont.
Starea „Eligibil” înseamnă că respectivul cuvânt cheie este eligibil să afişeze anunţuri. Faceţi clic pe pictograma din coloana de stare pentru a obţine mai multe detalii despre performanţa individuală a cuvintelor dumneavoastra cheie.
Apoi, unul dintre cei mai importanţi parametri de evaluat este rata de clic (CTR), deoarece indică proporţia de persoane care au făcut clic pe anunţul dumneavoastra după ce l-au văzut. Cuvintele cheie care generează un CTR relativ mic (de ex., mai puţin de 1% în reţeaua de căutare) pot fi deseori îmbunătăţite. Implementarea sfaturilor de mai sus va contribui la îmbunătăţirea performanţelor cuvintelor dumneavoastra cheie. Un CTR mai ridicat va duce la îmbunătăţirea poziţiei anunţului dumneavoastra in Google.
În cazul în care cuvintele cheie sunt bine alese şi urmaţi sfaturile de mai sus, este posibil ca anunţurile create să ocupe o poziţie mai bună sau costurile să fie mai mici.
Licitarea AdWords funcţionează ca o licitaţie obişnuită: agenţii de publicitate licitează pentru cuvinte cheie care vor declanşa afişarea anunţurilor lor. Deoarece se întâmplă frecvent ca mai mulţi agenţi de publicitate să liciteze pentru aceleaşi cuvinte cheie, Google trebuie să determine care anunţuri vor fi afişate şi în ce poziţie în pagină. Pentru aceasta, analizează atât sumele licitate CPC, cât şi calitatea cuvintelor cheie: