In cazul in care doriti sa atribuiti un rol in site, pe platforma WordPress, unui colaborator pentru siteul vostru, trebuie sa cunoasteti atributiile fiecarui utilizator in parte, din cei 5 prestabiliti:
Cele 5 roluri de utilizatori de baza sunt:
Primul tip de utilizator de baza, creat atunci cand se utilizeaza WordPress este de administrator
1. Administrator
Functii admin ( administrator ) site wordpress:
Scrieti, publicati si editati postari
Creati pagini si categorii
Instalati sau eliminati pluginurile
Adaugati, editati sau stergeti alti utilizatori
2. Editor
Poate crea, publica si gestiona propriile postari, dar poate sa gestioneze si postarile create de altii.
Acordati acest rol unei persoane care va gestiona toti creatorii de continut pe site-ul vostru WordPress.
3. Autor
Autorul este mai jos cu o treapta fata de editor. Un autor poate crea, publica si gestiona propriile postari, dar nu poate gestiona postarile celorlalti autori de continut. Acest rol ar trebui sa fie folosit daca aveti un scriitor in care aveti incredere pentru a publica propriul continut.
4. Contributor
Daca doriti sa examinati postarile unui creator de continut inainte de a fi publicate, atribuiti rolul Contributor. Ei vor putea scrie si gestiona propriile postari, dar nu le pot publica.
De exemplu, sa presupunem ca Popescu contribuie cu un continut la site-ul vostru. Doriti sa editati continutul ei inainte de a fi publicat, precum si sa determinati momentul publicarii. In calitate de Contributor, nu va putea sa publice continutul direct. Ea poate crea si salva, dar un Editor sau Administrator va trebui sa apese pe butonul de publicare.
5. Abonat
Un abonat poate fi oricine interactioneaza cu site-ul vostru. De exemplu, daca doriti ca utilizatorii sa se inregistreze inainte de a putea comenta pe site-ul wordpress, acestia se vor inregistra ca abonati.