Transferul de documente va fi posibil si pe WhatsApp
02/03/2016
Magazinul ITMediagalaxy.ro inchis de ANAF
10/03/2016

Reguli online

La fel ca in mediul offline sau fizic, cel online trebuie sa respecte anumite prevederi legale pentru a se desfasura conform legislatiei romanesti. Asadar, pentru a se evita sactiuni din partea organelor de control, site-ul pe care il realizati trebuie sa respecte anumite reguli si sa furnizeze anumite informatii, precum urmeaza sa detaliem.

Numele dvs  sau al firmei care desfasoara activitate economica prin intermediul magazinului, datele complete de identificare (CIF, Nr.Reg/com). In cazul clientilor nostri afisam aceste date pentru fiecare magazin online creat. Un alt aspect ce trebuie mentionat sunt tarifele aferente pentru produsele sau serviciile expuse la vanzare. Pentru a va desfasura fara probleme activitatile de comert electronic aveti nevoie si de o autorizatie de la Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal. Dvs deveniti operator de date cu caracter personal in momentul in care cereti clientilor dvs sa completeze formularul de inscriere in magazin in vederea finalizarii comenzii. Astfel pentru a avea o evidenta a tuturor acestor operatori si pentru a preveni eventuale incidente nedorite, statul roman cere inregistrarea si autorizarea magazinului dvs la Autoritatea mentionata mai sus. Notificarea catre Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal este gratuita.

Protectia datelor cu caracter personal – esentiala pentru un comerciant online
Orice site de comert electronic este implicat in mod direct in prelucrarea unor date cu caracter personal. Fie ca se cer in mod obligatoriu date cu caracter personal pentru inregistrarea utilizatorilor inainte de procesul de cumparare, fie se cer datele doar pentru a permite plata sau pentru a trimite bunurile sau serviciile – practic nu exista nici o situatie in care un site de comert electronic sau nu colecteze date cu caracter personal.
In domeniul datelor cu caracter personal, mai putin cunoscut in Romania la ora actuala, exista si un act normativ – Lege nr. 677 din 21 noiembrie 2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date 13 – care stabileste conditiile generale cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, ce date pot fi prelucrate si ce obligatii au cei care le prelucreaza (operatorii). Pentru ca e un domeniu nou, credem ca este util sa prezentam si aici ce defineste legea ca “date cu caracter personal” si “prelucrarea”lor – Art 3.
a) date cu caracter personal – orice informatii referitoare la o persoana fizica identificata sau identificabila; o persoana identificabila este acea persoana care poate fi identificata, direct sau indirect, in mod particular prin referire la un numar de identificare ori la unul sau la mai multi factori specifici identitatii sale fizice, fiziologice, psihice, economice, culturale sau sociale;
b) prelucrarea datelor cu caracter personal – orice operatiune sau set de operatiuni care se efectueaza asupra datelor cu caracter personal, prin mijloace automate sau neautomate, cum ar fi colectarea, inregistrarea, organizarea, stocarea, adaptarea ori modificarea, extragerea, consultarea, utilizarea, dezvaluirea catre terti prin transmitere, diseminare sau in orice alt mod, alaturarea ori combinarea, blocarea, stergerea sau distrugerea;

Exista posibilitatea de a va adauga in statutul firmei inca un cod CAEN, respectiv Codul 4791, care face referire la comertul pe Internet. Acest cod va este util in cazul in care tranzactiile dintre dvs si client au loc in spatiul virtual, respectiv prin intermediul magazinului online.
Legea comertului electronic – Art 5

Art. 5: Informatii generale (1) Furnizorul de servicii are obligatia de a pune la dispozitie destinatarilor si autoritãtilor publice mijloace care sã permitã accesul facil, direct, permanent si gratuit cel putin la urmãtoarele informatii: a) numele sau denumirea furnizorului de servicii; b) domiciliul sau sediul furnizorului de servicii; c) numerele de telefon, fax, adresa de postã electronicã si orice alte date necesare contactãrii furnizorului de servicii în mod direct si efectiv; d) numãrul de înmatriculare sau alte mijloace similare de identificare, în cazul în care furnizorul de servicii este înscris în registrul comertului sau în alt registru public similar; e) codul de înregistrare fiscalã; f) datele de identificare ale autoritãtii competente, în cazul în care activitatea furnizorului de servicii este supusã unui regim de autorizare; g) titlul profesional si statul în care a fost acordat, corpul profesional sau orice alt organism similar din care face parte, indicarea reglementãrilor aplicabile profesiei respective în statul în care furnizorul de servicii este stabilit, precum si a mijloacelor de acces la acestea, în cazul în care furnizorul de servicii desfãsoarã o activitate profesionalã reglementatã; h) tarifele aferente serviciilor oferite, care trebuie indicate cu respectarea normelor privind comercializarea produselor si serviciilor de piatã, cu precizarea scutirii, includerii sau neincluderii taxei pe valoarea adãugatã, precum si a cuantumului acesteia; i) includerea sau neincluderea în pret a cheltuielilor de livrare, precum si valoarea acestora, dacã este cazul; j) orice alte informatii pe care furnizorul de servicii este obligat sã le punã la dispozitie destinatarilor, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *