Cum alegi culoarea butonului pe site?

Ce este un sitemap XML? Sitemap XML, Harta XML
18/10/2019
FBI inchide siteul ce vindea miliarde de date personale
24/01/2020

Cum alegi culoarea butonului pe site?

Dacă ai un website sau tocmai creezi unul pentru cineva, e destul de clar că te-ai lovit de necesitatea alegerii unei cromatici pentru brand. Culoarea brand-ului trebuie să fie reprezentativă pentru publicul țintă al produsului. Trebuie să atingă acest public țintă, să-l atragă și să-l facă să petreacă cât mai mult timp pe website.

Însă când vine vorba de culoarea butonului de pe website, aici intervine cu totul altă situație. De multe ori, trebuie luați în calcul factori psihologici. Spre exemplu, dacă audiența ta vine din țări cu climat rece, sunt șanse foarte mari ca aceștia să prefere o culoare mai rece pentru culoarea CTA. Țările tropicale arată o rată de conversiune mai mare pentru culorile calde.

Însă debate-ul mare este între roșu/portocaliu versus verde/albastru. Majoritatea butoanelor de apel la acțiune au una din aceste culori. Sunt cele mai vizibile, mai ușor de urmărit și îți sar în ochi cel mai bine. 

Pentru mulți însă, roșu rămâne regele CTR-ului. Roșu spune, de multe ori, stop. Creierului tău îi este clar că acea zonă roșie este mai importantă și mai necesară decât orice altceva dintr-un alt context. Creează ideea de urgență. Astfel, în multe cazuri, schimbarea butonului din culoarea sa standard și testarea culorii roșu a adus îmbunătățiri ale CTR-ului de până la 50%.

Cu toate astea, răspunsul la întrebarea ”Care este culoarea CTA perfectă?” este ”Depinde!”. Mai jos o să analizăm toți factorii de care depinde alegerea culorii pentru apelul tău la acțiune. 

Dacă nu ai încă site însă dorești un proiect cu un design unic o alegere bună este WebWave – o platformă pentru creare site-uri cu posibilități de web design avansate și foarte ușor de utilizat.

 

  1. Fii unic
  2. Perseverența e cheia
  3. User-ul trebuie să aibă butonul în față tot timpul
  4. Testează!
  5. Concluzii

 

  1. Fii unic

Aici nu este vorba, totuși, despre tine, ci despre website-ul tău. Mai mult decât atât, cel mai unic element de pe website-ul tău ar trebui să fie butonul de CTA. Menține website-ul tău pe cât de clean posibil. Oamenii nu vor website-uri fancy, în care să se piardă de la o cromatică foarte diferită. Aceștia accesează website-uri pentru informație. Deci fă acea informație cât mai accesibilă pentru ei.

Având un website curat și ușor de înțeles, elementul de noutate și izbitor pentru utilizatorii tăi va fi chiar butonul de apel la acțiune. Spre exemplu, dacă majoritatea website-ului tău va avea culori neutre, precum alb sau gri, butonul tău va ieși în față prin culoarea lui unică, cum ar fi roșu sau verde.

 

  1. Perseverența e cheia

Dar pe lângă butonul de acțiune, website-ul tău va conține și alte porțiuni de text clickable sau chiar mai multe butoane de CTA. În cazul hyperlink-urilor și a orice este clickable pe website-ul tău, asigură-te că toate au aceeași culoare ca butonul tău de apel la acțiune principal. Acest lucru îi va transmite utilizatorului că acel element al website-ului tău este important. Și, în general, orice este clickable pe website-ul tău este important atât pentru utilizator, cât și pentru tine.

În cazul unui buton secundar CTA, culoarea trebuie să fie diferită. În general, cel mai bine e să prioritizezi call-to-action-ul cel mai important pentru tine și utilizatorii tăi. Îți dorești ca aceștia să aibă parte de experiența premium a produsului tău sau serviciului tău, însă vrei să le oferi șansa și la o versiune gratuită a serviciului. Astfel, al doilea buton ar trebui să atragă atenția, însă tot butonul principal trebuie să fie cel mai scos în evidență.

 

  1. User-ul trebuie să aibă butonul în față tot timpul

Este foarte important ca cel mai important buton de pe website-ul tău să fie constant aproape de user-ul tău. Astfel, încearcă să incorporezi butonul pe un element al website-ului ce nu va dispărea din ochii utilizatorului, cum ar fi bara de navigare.

Motivul pentru care este necesar să faci asta este că, în cazul în care utilizatorul tău nu este convins de ofertă de pe landing page, acesta va continua să caute pe website mai multe informații. În cazul în care se decide că ar dori să continue și să facă acțiunea cerută de tine, fie ea reprezentată de subscribe la lista de mail, descărcarea unui ghid, conducerea acestuia spre o secțiune precum ”Learn More” sau acceptarea unei oferte premium. 

 

  1. Testează

Testarea este mama CTR-ului. Încearcă orice culoare posibilă pentru butonul tău de apel la acțiune. Întreabă-ți utilizatorii care consideră ei că e o culoare care captează atenția cu adevărat. 

Și nu te rezuma la a testa doar culoarea butonului tău. Încearcă să-i schimbi și poziția. Însă, orice ai face, monitorizează-ți testele. Vezi care este CTR-ul înainte de schimbare și la o perioadă determinată de timp după. Doar astfel îți vei putea da seama care este direcția pentru butonul de acțiune al website-ului tău. 

 

  1. Concluzii

Putem spune că culoarea CTA-ului este una variabilă, în funcție de factori precum

  • Audiența ta
  • Business-ul tău
  • Brand-ul tău
  • Cum arată website-ul

Ia toți acești factori în considerare atunci când construiești un website, ca să fii sigur că nu pierzi nimic din vedere. De asemenea, asigură-te că toate elementele clickable ale website-ului tău au aceeași culoare și că utilizatorul va avea tot timpul butonul de CTA la un click distanță. Și nu uita, perseverența este cheia. Nu-ți supraaglomera și supracolora website-ul. Fă-l cât mai ușor de înțeles pentru user!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.