Unul din locurile preferate unde se intrec producatorii de publicitate este si YouTube. Barometrul cautarilor si al vizionarilor arata ca cele mai indragite reclame de pe YouTube in 2011 au fost:
1. „The Force: Volkswagen Commercial” (Volkswagen) – Reclama pentru un Volswagen Passat difuzata in premiera in cadul celebrului Super Bowl. Clipul a fost un adevarat hit, devenind viral la scurt timp dupa lansare. A adunat peste 45 milioane de vizualizari si cele mai multe share-uri.
2. „The T-Mobile Royal Wedding” (T-Mobile) – Inspirat de cel mai marcant eveniment monden al anului 2011, nunata regala, spotul T-Mobile a reusit sa atraga nu mai putin de 25 milioane de vizualizari ocupand astefel pozitia secunda in topul celor mai indragite reclame de pe YouTube.
3. „Imported From Detroit” (Chrysler) – A fost lansat in timpul Super Bowl si de atunci a strans peste 13 milioane de vizualizari. Alaturi de brandul in sine, vedeta videoclipului este Eminem si ilustreaza o noua perspective asupra orasului “natal” al masinilor Chrysler.
4. „Ken Block’s Gymkhana Four; The Hollywood Megamercial” (DC Shoes) – Reclama este realizata ca un scurt metraj ce se desfasoara de-a lungul a 9 minute. Clipul a fost regizat de Ben Conrad si a beneficiat de peste 13 milioane de vizualizari si peste 100.000 de like-uri.
5. „Jennifer Aniston Goes Viral” (smartwater) – Cand una dintre cele mai indragite actrite devine principala reprezentanta a unui brand nu este de mirare spotul cu pricina devine viral. Jennifer Aniston i-a adus peste 10 milioane de vizualizari acestui videoclip.
6. „The Yellow Driver’s World Record Jump” (Team Hot Wheels) – In primavera lui 2011, cei de la Team Hot Wheels au reusit sa doboare recordul mondial pentru cea mai mare saritura cu un vehicul pe patru roti. Drept urmare, spotul care prezinta performanta a devenit viral pe YouTube, adunand 8.6 milioane de vizualizari.
7. „Scent Vacation” (Old Spice) – Nici reclama Old Spice nu putea lipsi din acest top , cu atat mai mult cu cat in ea apare Isaiah Mustafa. “Mirosul vacantei” are 7.2 milioane de vizualizari.
8. „Introducing Siri on iPhone 4S” (Apple) – Apple este prezent si el in acest clasament. Lansarea asistentei Siri pe iPhone 4S este un bun exemplu pentru cum poate un produs sa devina viral pe internet pe cont propriu. Clipul a beneficiat de 6.5 milioane de vizualizari.
9. „Unleash Your Fingers” (Samsung) – Intr-o era digitala, ce mod mai bun de a pune in valoare un smartphone decat cu ajutorul mainilor? Pentru lansarea Galaxy Sll s-a apelat la un magician al degetelor, JayFunk, care a vrajit aproape 6 milioane de internauti.
10. „D. Rose: adiZero Rose 2 – The Bull” (Adidas) – Asocierea inedita dintre jucatorul de baschet D. Rose si o corida i-a adus brandului Adidas 4.3 milioane de vizualizari pe YouTube si 7.000 de like-uri.