BrandYourself-reputatia ta online
06/05/2012
Pilot de formula 1 pe simulator
08/05/2012

Ce este scorul de calitate ?

Ce este scorul de calitate ?

Scorul de calitate reprezintă o estimare a relevanţei cuvintelor cheie  anunţurilor şi paginii de destinaţie pentru persoana care consultă anunţul dumneavoastra. Un Scor de calitate ridicat înseamnă că sistemul nostru consideră că anunţul, cuvântul cheie şi pagina dvs. de destinaţie sunt relevante şi utile pentru un utilizator care vede anunţul dvs. Pe de altă parte, un Scor de calitate scăzut înseamnă că anunţurile, cuvintele cheie şi pagina dvs. de destinaţie nu sunt probabil foarte relevante pentru un utilizator care vede anunţul dvs.

Exemplu

Exemplu de anunţ

Să presupunem că Alin caută o pereche de şosete în dungi. Să presupunem, de asemenea, că deţineţi un site specializat în şosete. N-ar fi grozav dacă lucrurile s-ar întâmpla după modelul următor? Alex caută pe Google „şosete în dungi”, vede anunţul dvs. referitor la şosete în dungi, face clic pe anunţ şi accesează pagina dvs. web, de unde îşi cumpără o pereche de şosete noi foarte frumoase, în dungi.

În acest exemplu, Alex caută şi găseşte exact ceea ce caută. După părerea noastră, aceasta este o experienţă deosebită a utilizatorului şi în acest fel puteţi obţine un Scor de calitate ridicat.

Verificarea Scorului de calitate

Puteţi verifica Scorul de calitate Adwords prin accesarea filei Cuvinte cheie. Există două modalităţi prin care puteţi verifica Scorul de calitate, iar acestea sunt descrise mai jos.

Desfăşuraţi o diagnosticare a cuvintelor cheie:

  1. Faceţi clic pe fila Campanii din partea de sus a paginii.
  2. Selectaţi fila Cuvinte cheie.
  3. Faceţi clic pe balonul explicativ alb  de lângă starea oricărui cuvânt cheie pentru a consulta detalii despre Scorul de calitate al acestuia. Veţi putea vedea evaluări privind rata de clic estimată, relevanţa anunţului şi experienţa legată de pagina de destinaţie.

 

O altă modalitate prin care puteţi consulta Scorul de calitate este să activaţi coloana Scor de calitate:

    1. Faceţi clic pe fila Campanii din partea de sus a paginii.
    2. Selectaţi fila Cuvinte cheie.
    3. Căutaţi coloana Scor de calitate în tabelul cu statistici. Dacă această coloană nu apare în tabel, o puteţi adăuga astfel:
      • faceţi clic pe meniul derulant Coloane din bara de instrumente aflată deasupra tabelului cu statistici;
      • selectaţi Alegeţi coloanele;
      • selectaţi Atribute;
      • faceţi clic pe Adăugaţi lângă Scor de calitate;
      • faceţi clic pe Salvaţi.

Coloana Scor de calitate

Quality Score

Fiecare cuvânt cheie obţine un Scor de calitate pe o scară de la 1 la 10, unde 1 este cel mai mic scor, iar 10 este cel mai mare. Recalculăm Scorul de calitate de fiecare dată când anunţurile sunt eligibile pentru licitaţia publicitară, fapt care poate avea loc de mai multe ori pe zi. În loc să afişăm diferite Scoruri de calitate pe parcursul zilei, afişăm un singur Scor de calitate care oferă o estimare a calităţii totale a cuvântului cheie respectiv.

Cum este calculat Scorul de calitate

De fiecare dată când un utilizator efectuează o căutare care duce la afişarea anunţului dvs., calculăm un Scor de calitate. Pentru a calcula Scorul de calitate, analizăm câţiva factori legaţi de cont, cum ar fi:

  • rata de clic (CTR) din trecut a cuvântului cheie: frecvenţa cu care cuvântul cheie respectiv a determinat efectuarea de clicuri pe anunţul dvs.;
  • valoarea CTR din trecut a adresei URL afişate: frecvenţa cu care aţi înregistrat clicuri cu ajutorul adresei dvs. URL afişate;
  • istoricul contului: valoarea CTR totală a tuturor anunţurilor şi cuvintelor cheie din contul dvs.;
  • calitatea paginii de destinaţie: relevanţa, transparenţa şi uşurinţa de navigare în pagina dvs.;
  • relevanţa cuvântului cheie pentru anunţ: cât de relevant este cuvântul dvs. cheie pentru anunţurile dvs.;
  • relevanţa cuvântului cheie pentru căutare: cât de relevant este cuvântul dvs. cheie pentru căutarea efectuată de un client;
  • performanţa geografică: succesul înregistrat de contul dvs. în regiunile vizate;
  • performanţa anunţului dvs. pe un site: rezultatele obţinute de anunţ pe acest site şi pe altele similare (dacă vizaţi Reţeaua de display).

Modul în care vă afectează Scorul de calitate

După cum am menţionat mai sus, calculăm un Scor de calitate de fiecare dată când un utilizator efectuează o căutare în funcţie de unul dintre cuvintele dvs. cheie. Scorul de calitate se utilizează apoi în diverse moduri, care afectează următoarele elemente din cont:

  • eligibilitatea pentru licitaţia publicitară: Scorurile de calitate mai ridicate permit cuvintelor cheie să participe la licitaţia publicitară într-un mod mai simplu şi cu costuri mai reduse;
  • suma cost-pe-clic (CPC) reală a cuvântului cheie: Scorurile de calitate mai ridicate duc la sume CPC mai reduse. Aceasta înseamnă că plătiţi mai puţin pentru fiecare clic atunci când cuvântul cheie are un Scor de calitate mai ridicat;
  • suma estimată pentru afişarea în prima pagină a cuvântului cheie: Scorurile de calitate mai ridicate duc la sume estimate pentru afişarea în prima pagină mai reduse. Aceasta înseamnă că, dacă un cuvânt cheie are un Scor de calitate mai ridicat, există mai multe şanse ca acesta să apară în prima pagina cu rezultatele căutării;
  • suma estimată pentru afişarea în partea de sus a paginii a cuvântului cheie: Scorurile de calitate mai ridicate duc la sume estimate pentru afişarea în partea de sus a paginii mai reduse. Aceasta înseamnă că, dacă un cuvânt cheie are un Scor de calitate mai ridicat, există mai multe şanse ca acesta să apară aproape de partea de sus a paginii;
  • poziţia anunţului: Scorurile de calitate mai ridicate duc la poziţii mai înalte ale anunţurilor. Aceasta înseamnă că, dacă un cuvânt cheie are un Scor de calitate mai ridicat, acesta poate apărea într-o poziţie mai ridicată din pagină.

Pe scurt, Scorurile de calitate mai ridicate duc de obicei la costuri mai scăzute şi la poziţii mai bune ale anunţurilor. Sistemul AdWords dă rezultate foarte bune pentru toată lumea, inclusiv pentru agenţii de publicitate, pentru clienţi, pentru editori şi pentru Google, când anunţurile pe care le afişăm sunt relevante şi corespund căutărilor efectuate de clienţi. Anunţurile relevante tind să obţină mai multe clicuri, să apară în poziţii mai bune şi să vă aducă cele mai mari succese.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *