Ce este CTR , CPA, CPC ? Ce inseamna cuvant cheie, rata de clic, scor de calitate ?

Microsoft: toate calculatoarele noi din lume sunt INFECTATE CU VIRUSI
14/09/2012
O productie Bitdefender pentru mobilul tau-GREU DE FURAT
14/09/2012

Ce este CTR , CPA, CPC ? Ce inseamna cuvant cheie, rata de clic, scor de calitate ?

Ce este CTR , CPA, CPC ? Ce inseamna cuvant cheie, rata de clic, scor de calitate ?

Incercam sa venim in ajutorul administratorilor de campanii Google Adwords si numai prin explicarea catorva notiuni de baza.

Mai intai de toate, CE ESTE AdWords ?

Programul de publicitate online Google. Prin  Google AdWords, puteţi crea anunţuri online pentru a ajunge la persoane tocmai în momentul în care sunt interesate de produsele şi serviciile pe care le oferiţi.

– Google AdWords este un produs pe care-l puteţi utiliza pentru a vă promova afacerea, pentru a vă vinde produse sau servicii, pentru a creşte gradul de cunoaştere şi pentru a creşte volumul de trafic direcţionat către site-ul dvs.
– Conturile AdWords sunt gestionate online, prin urmare puteţi crea şi modifica o campanie de anunţuri în orice moment, inclusiv textul publicitar, setările şi bugetul.
– Nu există nicio cheltuială minimă impusă şi vă puteţi seta şi controla propriul buget. Puteţi alege destinaţiile în care să apară anunţul dvs. AdWords, puteţi să setaţi un buget convenabil pentru dvs. şi să măsuraţi cu uşurinţă impactul anunţului dvs.

Ce este CPC ? Costul pe clic (CPC) real

Suma pe care o plătiţi efectiv de fiecare dată când cineva face clic pe anunţul dvs. Acest cost real poate fi mai mic decât suma licitată maximă pe care o setaţi.

– Veţi fi taxat numai cu suma cea mai mică necesară pentru a câştiga poziţia anunţului în pagină. Pentru a determina suma CPC reală, analizăm Clasarea anunţului afişat sub anunţul dvs. şi vă percepem numai cea mai mică sumă licitată care vă va permite să întreceţi Clasarea anunţului respectiv (rotunjind până la cea mai apropiată valoare).
– Costul-pe-clic real ar putea fi mai mic decât valoarea CPC maximă, suma pe care o stabiliţi ca valoarea maximă pe care doriţi să o plătiţi pe un clic.
– Pentru a avea o idee despre valorile CPC reale, consultaţi coloana „CPC med.” dintr-unul din tabelele aflate în fila Campanii. Aceasta indică valoarea medie pe care o plătiţi pentru fiecare clic.

Ce sunt Cuvintele cheie ? Ce inseamna keywords ?

– Keywords-urile sau cuvintele cheie sunt acele expresii, cuvinte sau grup de cuvinte pe care un utilizator, potential client le scrie in Google pentru a ajunge la siteul dumneavoastra. De ex: daca aveti un site care se numeste: www.vandpantofidelac .ro , iar un utilizator de net cauta pe google “pantofi de lac”, are mari sanse sa ajunga la siteul dvs. prin aceasta cautare. Cuvintele cheie sunt cuvintele sau expresiile care descriu produsul sau serviciul dvs., pe care le alegeţi pentru a stabili momentele şi locurile unde poate apărea anunţul.
– Cuvintele cheie pe care le alegeţi sunt utilizate pentru a afişa anunţurile dvs. oamenilor. Selectaţi cuvinte cheie de calitate ridicată, relevante pentru campania dvs. de anunţuri, care să vă ajute să ajungeţi numai la cele mai interesate persoane, care prezintă o probabilitate mai mare de a deveni clienţi.
– Când un utilizator efectuează căutări pe Google, anunţul dvs. poate fi eligibil să apară pe baza asemănării cuvintelor cheie cu termenii de căutare ai utilizatorului respectiv. Cuvintele cheie sunt utilizate şi pentru a asocia anunţul dvs. site-urilor din Reţeaua de display Google care au legătură cu cuvintele cheie sau anunţurile dvs.
– O listă excelentă de cuvinte cheie poate îmbunătăţi performanţa anunţurilor, ajutându-vă să evitaţi preţurile ridicate. Cuvintele cheie de calitate slabă pot duce la preţuri mai ridicate şi la o poziţie scăzută a anunţului.
Puteţi să adăugaţi cuvintelor cheie tipuri de potrivire pentru a controla căutările cărora le poate fi asociat anunţul dvs.

Ce este CTR ? Ce inseamna Rata de clic ?

CTR – ul este un raport care arată frecvenţa cu care utilizatorii care văd anunţul dvs. fac clic pe acesta. Valoarea CTR -ului se poate utiliza pentru a măsura performanţa cuvintelor cheie şi anunţurilor.
– Valoarea CTR reprezintă numărul de clicuri efectuate pe anunţul dvs. împărţit la numărul de apariţii ale anunţului (numite afişări).
Fiecare dintre anunţuri şi cuvinte cheie are propria valoare CTR care apare în cont.
– O valoare CTR ridicată indică faptul că utilizatorii consideră anunţurile dvs. a fi utile şi relevante. Valoarea CTR contribuie şi la Scorul de calitate al cuvântului cheie, care poate afecta costurile şi poziţia anunţului.
– Puteţi utiliza valoarea CTR pentru a evalua anunţurile şi cuvintele cheie care sunt eficiente pentru dvs. şi pentru a le identifica pe cele care trebuie îmbunătăţite. Cu cât cuvintele cheie şi anunţurile au legătură mai strânsă unele cu altele şi cu firma dvs., cu atât există mai multe şanse ca un utilizator să facă clic pe anunţul dvs. după ce a efectuat o căutare utilizând cuvântul dvs. cheie.

Ce este o campanie Google Adwords ?

– Un set de grupuri de anunţuri (anunţuri, cuvinte cheie şi sume licitate) care au acelaşi buget, aceleaşi opţiuni de direcţionare în funcţie de locaţie şi alte setări similare. În contul dvs. AdWords se pot difuza una sau mai multe campanii de anunţuri.
– Fiecare campanie este compusă din unul sau din mai multe grupuri de anunţuri şi fiecare are un buget, setări privind limba şi locaţia, setări de distribuire pentru Reţeaua Google şi alte setări.
Campaniile sunt utilizate adesea pentru a organiza categoriile de produse sau servicii oferite. De asemenea, puteţi crea campanii de anunţuri separate care să difuzeze anunţuri în locaţii diferite sau care să utilizeze bugete diferite.

Ce este scorul de calitate ?

– Un indicator al relevanţei anunţurilor, cuvintelor cheie şi paginii de destinaţie pentru un utilizator care vede anunţul dvs. Scorurile de calitate mai ridicate pot duce la preţuri mai scăzute şi la poziţii mai bune ale anunţurilor.
– Se calculează un Scor de calitate de fiecare dată când cuvântul dvs. cheie corespunde căutării unui client. Vă puteţi face o idee cu privire la Scorul de calitate al cuvintelor dvs. cheie pentru Reţeaua de display în câmpul „Analiza cuvintelor cheie” din cont.
– Cum pot imbunatati scorul de calitate? Un Scor de calitate ridicat înseamnă că anunţurile, cuvintele cheie şi pagina dvs. de destinaţie par să fie foarte relevante pentru căutarea unui client şi, de asemenea, relevante unele pentru celelalte.
Scorurile de calitate vor afecta poziţia anunţului în pagină, precum şi preţurile.
– Scorul de calitate este evaluat în funcţie de locurile unde apare anunţul dvs., ceea ce înseamnă că aveţi un Scor de calitate diferit pe site-urile din Reţeaua de căutare şi pe cele din Reţeaua de display, precum şi o formulă oarecum diferită pentru dispozitivele mobile.

Ce este Pagina de destinaţie ?

– Pagina web la care sunt direcţionaţi utilizatorii după ce fac clic pe un anunţ. Adresa URL a acestei pagini este, de obicei, aceeaşi cu adresa URL de destinaţie a anunţului.
În cazul fiecărui anunţ, veţi indica o adresă URL de destinaţie pentru a stabili unde vor fi direcţionaţi utilizatorii după ce fac clic pe anunţ. Dacă pagina dvs. web nu utilizează o redirecţionare în scopuri de urmărire, pagina de destinaţie şi adresa URL de destinaţie vor fi una şi aceeaşi.
Conform politicii Google, pagina de destinaţie şi adresa URL afişată (pagina web afişată în anunţ) trebuie să se afle pe acelaşi site, ceea ce înseamnă că trebuie să aibă acelaşi domeniu.
– Experienţa legată de pagina dvs. de destinaţie este unul dintre factorii care ajută la calcularea Scorului de calitate al unui cuvânt cheie. Experienţa legată de o pagină de destinaţie este reprezentată de elemente precum utilitatea şi relevanţa informaţiilor furnizate în pagină, uşurinţa de navigare pentru utilizator, numărul de linkuri din pagină şi multe altele.

Ce este un Cod promoţional (cupon sau voucher) ?

Un cupon care aplică un credit în bani la un cont al unui agent de publicitate. În general, codurile ( voucherele ) promoţionale sunt oferite noilor agenţi de publicitate, ca o modalitate utilă de a începe utilizarea programului AdWords.
Majoritatea codurilor trebuie utilizate în decurs de 14 zile de la crearea contului AdWords.
Google nu va accepta şi nu va înlocui codurile promoţionale expirate.
Funcționarea codurilor promoționale diferă în funcție de setările privind plățile (de ex. plăți automate sau plăți manuale)

1 Comment

  1. […] dvs. după ce a efectuat o căutare utilizând cuvântul dvs. cheie. Vezi sursa anuntului: Ce este CTR , CPA, CPC [edit by admin][…]

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.