O serie de companii sunt usor de recunoscut dupa culoarea pe care o afiseaza, cum ar fi movul pentru Milka, rosu pentru Coca-Cola si exemplele pot continua. Culoarea folosita de un brand poate spune multe despre aceasta, de la increderea de care se bucura in randul clientilor, pana la calitatea produselor sau a serviciilor pe care le ofera.
McDonald’s isi arboreaza logo-ul, litera “M” pictata in culoarea galben, cat mai sus deasupra restaurantelor, facand un constrast care iese usor in evidenta pe cerul albastru. De altfel, se spune ca acest semn este cunoscut de mai multi oameni decat crucea. De asemeni IKEA foloseste pentru realizare logo aceeasi culoare, pentru a transmite ca sa-ti faci cumparaturile acolo este o experienta placuta si amuzanta. V-ati intrebat vreodata pe ce se bazeaza marile companii ale lumii atunci cand decid culoarea brandului, logo-ului care sa-i reprezinte? Sursa InContro
Daca persoanele de sex feminin prefera culori ca violet sau albastru, barbatii adora si culoarea verde sau negru.
Un experiment efectuat de HubSpot ne arata ca o simpla schimbare a culorii unui buton web infulenteaza numarul de „clickuri” date de useri.
In cadrul unei pagini web online au fost amplasate doua butoane de culori diferite: verde si rosu.
Verdele este asociat cu ideea de natura, mediu inconjurator si, datorita folosirii sale universale in cadrul semafoarelor, sugereaza miscarea inainte.
Rosu transmite entuziasm, pasiune, dar si avertizeaza, captand foarte repede atentia vizuala.
Rezultatul cercetarii: butonul rosu a fost apasat cu 21% mai mult decat cel verde, contrar asteptarilor celor care au realizat studiul.
„Mozaic”, unul dintre primele browsere web, avea un fundal de culoare gri si afisa textul in negru. Singura nuanta inchisa diponibila in afara de negru era albastru. Astfel, pentru a nu se confunda cu textul simplu si a fi in acelasi timp vizibile pe fundalul browserului, hyerlinkurile au ajuns albastru inchis, pastrandu-si culoarea standard si in ziua de azi.